Case Mérula

Hit of hit

Mérula

Belgische wijnen zijn hotter than hell. En dat weet wijnbouwer Marino Moenaert al langer dan vandaag. Twaalf jaar geleden plantte hij in het hart van Oostkamp de eerste wijnranken bij hem thuis. Al snel stapte Luc Beke mee in het verhaal. Wat begon als een kleinschalig project, groeide uit tot een wijngaard met niet minder dan 45.000 ranken. Tijd voor een doordachte marketingstrategie dus. Daarom besloot het team van gepassioneerde wijnkenners HIT onder de arm te nemen. 

Ons doel? De lokale wijn op de kaart zetten door middel van all things communication

Hyper interactief traject

  • Tone of voice bepalen: professioneel met een speelse twist.
  • Vier exclusieve nieuwsbrieven per jaar uitsturen.
  • Sociale media een flinke upgrade geven en inzetten als communicatiemiddel door consistent te posten, reacties op te volgen en watertandende content te voorzien.
  • Persberichten uitsturen voor de opening van de gloednieuwe wijnwinkel óf die nieuwe sprankelende wijn. 
  • Google My Business account aanmaken voor extra (lokale) visibiliteit en om het SEO-verhaal te versterken.

Mérula hit it!

Cijfers 1 oktober 2022 – 31 december 2022 

  • Bereik Facebook + 45% – 12.995 personen bereikt.
  • Bereik Instagram + 31% – 1.131 personen bereikt.
  • Van 1.580 volgers op Facebook naar 1.714.
  • Open rate nieuwsbrief 69,6%.
  • 293 nieuwe bezoeken via Google My Business.
  • 1.259 Google My Business profielbezoeken.