Hit of hit

Mérula

Belgische wijnen zijn hotter than hell. En dat weet wijnbouwer Marino Moenaert van Mérula al langer dan vandaag. Twaalf jaar geleden plantte hij in het hart van Oostkamp de eerste wijnranken bij hem thuis. Al snel stapte Luc Beke mee in het verhaal. Wat begon als een kleinschalig project, groeide uit tot een wijngaard met niet minder dan 45.000 ranken verspreid over Damme en Oostkamp. Tijd voor een doordachte marketingstrategie dus. Daarom besloot het team van gepassioneerde wijnkenners Studio HIT onder de arm te nemen. 

Ons doel? De lokale wijn op de kaart zetten door middel van all things communication

Hyper interactief traject

  • Tone of voice bepalen: professioneel met een speelse twist.
  • Een strategisch marketingplan op jaarbasis uitwerken met realistische doelstellingen.
  • Vier exclusieve nieuwsbrieven per jaar uitsturen.
  • Sociale media een flinke upgrade geven en inzetten als communicatiemiddel door consistent te posten, reacties op te volgen en watertandende content te voorzien.
  • Persberichten schrijven en uitsturen voor de opening van de gloednieuwe wijnwinkel óf die nieuwe sprankelende (dessert)wijn. 
  • Een Google My Business-account aanmaken voor extra (lokale) visibiliteit en om het SEO-verhaal te versterken.

Mérula hit it!

Cijfers 1 oktober 2022 – 31 december 2022 

  • Bereik Facebook + 45% – 12.995 personen bereikt.
  • Bereik Instagram + 31% – 1.131 personen bereikt.
  • Van 1.580 volgers op Facebook naar 1.714.
  • Open rate nieuwsbrief 69,6%.
  • 293 nieuwe bezoeken via Google My Business.
  • 1.259 Google My Business profielbezoeken.

Dat smaakt naar meer (wijn). En dus bouwen we op heden nog steeds verder aan het wijnverhaal van Marino en Luc. Mocht je je smaakpapillen willen verwennen, dan verwijzen we je graag door naar hun website. En hé, dit is een lokaal bedrijf waar met man en macht aan gewerkt wordt. Volg Mérula dus zeker op sociale media, er valt daar al eens iets te winnen.