Hit of hit

Flan Caramel


Flan Caramel, opgericht door Simon de Froidmont in 2014, staat garant voor potige, professionele geanimeerde videoproducties. Videoanamiatie van a tot z, dat is Flan Caramel in al zijn facetten. Studio HIT zorgde voor creatieve SEO-proof opfrissing van de website copy.

Hyper interactief traject

Over de jaren heen groeide Flan Caramel uit tot een boeiend en jong dynamisch bedrijf. De website en bijhorende copy was echter te braaf, SEO-loos en straalde geen creatieve professionaliteit noch expertise uit. Iets waar ze daar nochtans geen gebrek aan hebben, quoi.

Het vijfkoppige team bestaat uit experten met tonnen know how en dito ervaring. Elk project wordt klantgericht omarmd en stap voor stap vorm gegeven tot een blinkend eindresultaat. Ze mogen dan ook niet minder dan UGent en NMBS tot hun klantenbestand rekenen.

HIT zou HIT niet heten als we deze case niet vol denderende drive onder handen zouden nemen.

Een eerste essentiële stap was een KWR of keyword research. Hierbij worden de hoogst scorende zoektermen opgelijst om in een later stadium in de website copy te verwerken. Op die manier zorg je steeds voor een goede plek in de Google zoekresultaten. Vervolgens gingen we eens piepen bij de concurrenten om te kijken op welke zoekwoorden zij goed scoorden. Want ja, dat is part of the SEO-game.

Het productiehuis nam de wireframes voor hun rekening, dat deden ze onder meer op basis van ons onderzoek. Altijd fijn om met gegronde analyse aan de slag te kunnen gaan. Want ook bij copywriting geldt: meten is weten.

Restte ons de teksten voor de website te schrijven. Het team wilde heldere, luchtige to the point SEO-proof taal die ook grotere bedrijven zou aanspreken. De gekozen woorden moesten een jong, professioneel en ambitieus team reflecteren.

Het resultaat kan je zien blinken op www.flancaramel.be