Ruysschaert Language Academy
Om hun taalstages de etalage in te plaatsen vroeg RLA Studio HIT een strategische social media campagne te beramen, inclusief ads.
Ruysschaert Language Academy organiseert grensverleggende taalstages voor jongeren tussen 12 en 18.
Ze stimuleren groei en transformatie door middel van immersief taalonderwijs. Studenten boosten zo hun zelfvertrouwen en ontwikkelen een dieper zelfbegrip.


Workshop
In een eerste stap werden RLA’s 5 belangrijkste drivers samengevat onder de naam ‘BLOOM’.
Better you. Taalstages als incubator van groei en ontwikkeling.
Love for language. Ruysschaerts’ liefde en passie voor taal werkt aanstekelijk.
Outstand yourself. Ruysschaert haalt het beste naar boven in elke leerling.
Open your heart and mind. Leren wordt gecombineerd met fun en samenzijn.
Mad about teaching. De leerkrachten proberen zoveel mogelijk een persoonlijke en motiverende aanpak te garanderen.
Daarnaast werd de doelgroep in kaart gebracht.
Team brainstorm
Op basis van de workshopinzichten werden drie contentpillars opgesteld als ruggegraat van de campagne die zes weken zou duren.
Situatiehumor – Taalfouten – Informatie.


Creatieve uitwerking
De contentpillars werden geïnterpreteerd aan de hand van kleurrijke, easy visuals in de brandkleuren . We integreerden ook fake Whatsapp berichten in de campagne om de herkenbaarheid wat te boosten.
Resultaat
Bezoeken
Facebook toename van 43,6% – Instagram toename van 16,9%.
Bereik
Facebook groei van 31.6% – Instagram groei van 15.1%.
Volgers
Facebook groei van 400% met 5 extra – Instagram groei van 66.7% met 10 extra.
Na deze duidelijke, positieve evaluatie werd een meeting ingepland voor een vervolgcampagne. TBC.

Marketing op maat voor jouw onderneming met meetbaar resultaat?