fbpx

De metamorfose van M-tech naar Embridge.

Embridge, het vroegere M-tech, werd in 1999 in Hasselt opgericht als milieu-adviesbureau. Ondertussen is het operationeel in heel Vlaanderen, Wallonië en Nederland.


Embridge, gaat voor een doorgedreven symbiose van economie en ecologie. Dit doen ze door middel van ervaringsdeskundig advies over complexe wet- en regelgeving, heffingen, subsidies en al wat milieu en omgeving betreft. 


België is qua regelgeving een labyrinth. Bovendien verschillen de regels per regio. Raak daar maar eens wijs uit. Embridge gaat daarom steeds op zoek naar een duurzame oplossing voor jouw onderneming. Een echte full-service partner van a tot z voor al je milieu- en omgevingsvraagstukken.


Voor hun 25-jarig bestaan voelden ze de nood aan een frisse wind om actueel en relevant te blijven. Die frisse wind vonden ze in de creatieve koelkast van Colorclub en Studio HIT. Samen stippelden we een rebranding strategie uit en maakten we er een ijskoude tornado van.

Website

Bits of love werkte een volledig nieuwe, makkelijk navigeerbare website uit. Alle woorden op deze website kwamen uit het Studio HIT hoofdkwartier gerold. Klare, duidelijke taal waar iedereen wijs uit geraakt. Moeilijk want deze materie is niet bepaald licht verteerbaar.

Naam en baseline

Na 25 jaar je onderneming een nieuwe naam en baseline geven, vraagt strategisch inzicht, durf en een strakke toekomstvisie. Na een stevige dosis bedrijfsresearch ging Studio HIT aan de slag in het Nederlands en het Engels. De keuze van M-tech werd Embridge met als baseline Environment Matters. Embridge waarbij de nadruk ligt op het bouwen van bruggen. Voor de baseline gebruikten we ‘matters’ als in ‘er toe doen’ maar ook als in ‘milieuzaken’. Een gerenoveerde bedrijfsfaçade als het ware.

Videomarketing

Er werden een hoop video cases met klanten uitgewerkt waarbij telkens interviews werden afgenomen. De interviewscripts kwamen uit onze studio. Zo zetten we Embridge in de markt als een betrouwbare, ervaringsdeskundige onderneming. Een rol die het reeds 25 jaar waar maakt.

Event

Een event vraagt een hele hoop – in dit geval tweetalige, FR en NL – communicatie. Zo schreven we alle copy voor de digitale en analoge uitnodigingen. Op het event zelf  werden er bindteksten voorzien voor presentatrice Ilse Devis. 

Om de rebranding ook post-event online te pushen, schreven we een funnel nieuwsbrieven en LinkedIn communicatie uit.

Positionering

Dankzij een all-round strategische rebranding staat Embridge nu nog steviger in zijn nichemarkt als voordien.

  • De make-over gaf Embridge de kans hun duurzaamheidsinspanningen nog meer in de verf te zetten. Duurzaamheid is immers een very hot – en terecht – topic.
  • Onze solide rebrandingstrategie hielp Embridge hun merkbekendheid vergroten. Bovendien konden we de visie van het bedrijf scherper in beeld brengen. Zo komt hun boodschap nog beter bij hun doelgroep terecht.