Wenite
HRtech scale-up Wenite wapperde ons om de oren met de vraag om hun smeulende contentmarketing wat aan te wakkeren. Waar rook is is vuur dus Studio Hit schoot in actie. Vlam!
Wenite monitort werknemersgeluk aan de hand van data en is een all-in-one solution platform voor hr-professionals. Denk aan surveys, data analyse en doelgerichte acties. Zo kan de klant snel bijsturen waar nodig.
HR-consultants kunnen zo op een efficiënte manier opportuniteiten bij hun klanten blootleggen en het effect van interventies kan bovendien meetbaar worden aangetoond. Handig, toch?


Workshop
We werkten voor Wenite een strategisch werkschema uit. Startpunt was een workshop om te bepalen hoe je wat voor wie doet. Wandel je even mee?
Doelgroepbepaling.
Daarin werden drie persona’s geprofileerd.
- HR dienstverleners met 2-50 werknemers.
- Enterprise service providers met meer dan 200 werknemers op de payroll.
- Enterprises waar direct aan verkocht wordt.
Concurrentieanalyse
Alle mogelijke concurrenten werden onder de loep genomen.


USP’s
- Wetenschappelijke benchmarking
- Integratie van eigen instrumenten
- Business van klant wordt eenvoudiger en schaalbaarder
- Verankering bij klanten van a tot z
Visie en missie
Een persoonlijke ervaring voor elke medewerker was de visie, employee experience voor iedereen toegankelijk en begrijpbaar maken de missie. Mission possible.


Communicatie
Tenslotte bepaalden we hoe we voortaan zouden communiceren, de ‘tone of voice’ zoals dat zo mooi heet. Een toontje hoger? Jazeker. Maak er maar een octaafje van. De toon werd speels, inspirerend en to the point.
Opvolging
Ter opvolging planden we twee dagen per week contentmarketing in.
Concreet werd een doordachte contentstrategie campagnegewijs uitgewerkt van a tot z.
Dat betekent een hele hoop werk. Een lijstje? Met plezier.
- Website copy
- Maandelijkse nieuwsbrief
- Sociale media communicatie aan de hand van afgelijnde content pillars
- Blogs en interviews
- Email sequences
- Webinars organiseren
- Rondetafelgesprekken leiden
- Community events uitbouwen
- Salespagina’s voor de verschillende doelgroepen uitwerken
- En vooral, ter plaatse arbeiten en sloten koffie achterover slaan


Besluit
Studio HIT speelde zoals steeds de strategische partner in een bloeiende, wederzijdse marketingrelatie.