Hit of hit

Xandres

Vijf decennia vakmanschap vertaalt zich in iconische ontwerpen waarbij de focus ligt op comfort en klasse. Yes, we’re talking about Xandres. Effortless chic én geraffineerd, tijdloos én verfrissend, een Belgisch modehuis dat vrouwen hun formidabele zelf laat zijn. En dat vraagt om woorden die de ongeëvenaarde kwaliteit verder versterken.

Vier keer per jaar lanceert Xandres een nieuwe collectie waarvoor een persbericht en productcopy nodig is. Om ons helemaal te verdiepen in de collectie trekken we naar het hoofdkantoor in Destelbergen waar de collecties uithangen. Tijdens een grondig interview met de fashion designers en marketeer komen we alles te weten over de ontwerpen: waar halen ze hun inspiratie, welke trends komen eraan en welke kleuren worden de eyecatchers van volgend seizoen. Onze taak? Al deze info gestructureerd verzamelen en een persbericht schrijven dat Xandres laat stralen in de modewereld. Dat we zo een exclusieve blik op de trends voor de komende seizoenen krijgen, is natuurlijk mooi meegenomen.

Vervolgens gaan we samen met een van de ontwerpers door alle stukken van de collectie. Gedetailleerd beschrijven we de kleuren, materialen, afwerkingen, prints en uitstraling. Maar liefst 400 items per collectie – 1.600 per jaar – worden op deze manier voorzien van onze tekst. Een duidelijke titel, een opsomming van de belangrijkste kenmerken en een lange beschrijving met styling tips worden zorgvuldig in één bestand verzameld om op de webshop van Xandres te plaatsen. 

Waarom de beschrijving van al die kledingstukken zo belangrijk is? Online shoppers baseren zich op deze tekst om een stijlvolle look te kopen die het zelfvertrouwen een boost geeft. Een sprekende titel laat hen toe om eenvoudig de webshop te verkennen en het kledingstuk te vinden waar ze naar op zoek zijn. Daarnaast geeft duidelijke productinformatie een concreet beeld van een item en stimuleert het om tot een aankoop over te gaan. En het is vanzelfsprekend een extra duwtje in de rug voor je SEO.

Tot slot gaan we ook ad hoc voor Xandres aan de slag. Zo ondersteunen we de interne marketeer bij de e-mailmarketing door een strategische flow van mails op te stellen om de soldenperiode aan te kondigen. En ook tekstredactie nemen we voor onze rekening. We gaan op zoek naar schrijf- en spellingsfouten, kijken naar de coherentie van de tekst en zorgen ervoor dat het geheel aan de tone of voice van Xandres beantwoordt.