Hit Happens, de podcast.

Elien gaat in deze podcast in gesprek met marketingprofessionals die elk hun eigen niche hebben. Omdat iedereen in deze magnifieke marketingbiotoop wel eens worstelt met merkpositionering en het niet altijd even eenvoudig is om de juiste expert te vinden.

Onze connaisseurs leggen je alles uit, van employer branding tot influencer marketing en aan het einde van de rit weet jij wie je waarvoor wil inschakelen. Surf mee op onze know how train of thought en take five, of beter vijftien, want elke episode vreet grofweg 1/4e van een uur weg. Ideaal dus voor een kort maar krachtig marketingmoment.

Onze gasten

Michiel Vanderheyden

Michiel Vanderheyden

Marketingmagnaat Michiel Vanderheyden, incognito schlagerszoon en roerganger van o.a. Colorclub en Arena Events. Colorclub kleurt vanuit de Gentse Arena al meer dan twee decennia elk corporate event roze tot pikzwart, whatever floats the boat. The Arena focust op stadions vol publieke en B2B-events op meer dan 10 locaties in België en Nederland.

Wij peuteren tijdens deze sparringsessie wat kennis los van een connaisseur die de weg van de eventsector eigenhandig heeft opengebroken en dicht geplaveid.

Maxine Stevens

In deze aflevering bespreken we het belang van personal branding en hebben we filterfee Maxine Stevens te gast. Ze runt een online preset business en online product academy vanuit haar zalig zachte zetel. Daarnaast babbelt ze ook nog een populaire podcast bijeen.

Hoe belangrijk was die personal branding nu om dit online imperium uit de digitale grond te stampen?

Klara Verzele

Klara Verzele

Een nieuwe aflevering, een nieuwe gast. Deze keer verzeilt ex-bloemenmeisje en micro-influencer Klara Verzele in ons spreekgestoelte.

Alles wat je nog niet wist over influencer marketing, of liever influence marketing, want er is een verschil!

Ze is het brein achter Klarence.Collective, opereert het liefst van beneden naar boven, fluistert the sound of influence en laat je proeven van social proofing en andere nichegeheimen.

Maarten Van den Bossche

Datadokter Maarten Van den Bossche is freelance digital growth marketeer en SEO-musketier. Hij injecteert strategisch een driedubbele dosis groeihormoon in de aderen van je onderneming en houdt daarna rustig de vinger aan de pols.


Deze pientere strateeg legt haarfijn uit hoe je on top of je marketing game blijft.

Annelies Van Keymeulen

We ploffen de zetel in met employer branding kei Annelies Van Keymeulen.

Na 20 jaar een 9 to 5 te hebben afgerateld in de communicatiesector was ze uitgebabbeld. Ze vermeed proactief haar midlifecrisis en sprong de duistere dieperik van het solo-ondernemerschap in. Studio Hero parachuteerde haar met een mix van strategie en creativiteit naar veiliger oorden. Ze eet graag lekker, liefst op reis om dan als volmondig polyglot ‘la cuenta por favor’ te gesticuleren.

Eva Balemans

We plaatsen in deze aflevering de planeet op een piëdestal. Duurzaamheid is een trendy term die te pas en te onpas in je gezicht wordt gefrot. Maar niet door deze daadkrachtige dame: sustainable marketeer Eva Balemans.

In 2020 stampte ze Better World Marketing uit de vruchtbare Antwerpse bodem. Tussendoor wappert ze met veel verve wat grappen en grollen uit haar mouw en kwettert ze de People Planet Profit Podcast aan elkaar.

Een standup-comedienne met het kloppend hart op de juiste plaats die met veel animo duurzaam ondernemen voor ons uit de doeken doet.

Gaatjes?

Dan vullen we die graag met populaire marketing praatjes in onze blinkend nieuwe podcast HIT HAPPENS. Geen droog gedesem over clichés of m’as tu vues maar menselijke gesprekken in koffiekletsstijl waarvan je wat kan leren. Elke aflevering sleuren we een boeiend icoon achter de microfoon. We onder- en over belichten de mens en onderneming. Verwacht atypische invalshoeken, sloten gemberthee en kruimelende koffiekoeken. Jij luistert toch ook?

hit happens bts
hit happens bts
hit happens bts

Liefste podcastdagboek

Om een podcast in elkaar te timmeren heb je de juiste tools en mindset nodig. We hielden een dagboek bij waarin we deze netjes neerschreven. Een naslagwerk, een HIT als het ware!

Zelf een podcast maken?

Geen sinecure, een podcast. Studio HIT begeleidt je vol gusto in je nieuwe podcastavontuur met een bondige maar duidelijke guide.

Liever lezen dan luisteren?

Geen probleem. Per aflevering kan je hier rustig het artikel lezen. Alstublieft, geniet er van, in stilte.

Michiel Vanderheyden

Michiel Vanderheyden

Aan onze zijde zit marketing magnaat Michiel Vanderheyden.

Een incognito schlagerszoon en roerganger van onder andere Colorclub en The Arena. Colorclub kleurt vanuit de Gentse Arena al meer dan twee decennia elk corporate event roze tot pikzwart. The Arena focust dan weer op stadions vol publieke en B2B-events op meer dan tien locaties in België en Nederland.

Uit zijn passie voor eventertainment rolde in 2019 een begeesterend boek. Moment Marketing, van event naar memorabel moment.

Michiel, wat bezorgt jou keer op keer kippenvel?

Daarvoor keer ik terug naar één woord, momenten. Bepaalde momenten waarvan ik kippenvel krijg als ik eraan terugdenk. Zowel in het dagelijks leven als op evenementen en zaken die je meemaakt, klein en groot. 

Denk bijvoorbeeld aan een regenachtige ochtend richting Brussel in de auto en een bepaald nummer dat op de radio speelt. Die fractie van een moment kan mij kippenvel bezorgen. Het reflecteert een bepaalde gebeurtenis uit het verleden of een groot evenement waar je duizenden mensen hebt begeesterd. Heel divers dus.

Hoe kwam je in de eventsector terecht?

Ik heb eigenlijk nooit gesolliciteerd. Na een bijkomend studiejaar liep ik stage bij Clockwork, nu beter bekend als Colorclub. Dat bestond net een jaar en de twee zaakvoerders waren op zoek naar stagiairs. Na die stage vroegen ze me permanent voor hen te werken en ondertussen ben ik al meer dan 25 jaar in de B2B-eventsector actief.

Je komt vaak naar buiten met het gegeven Moment Marketing. Je hebt er ook een boek over geschreven. Wat houdt Moment Marketing precies in? 

Dat boek is er gekomen om twee redenen. We merkten bij heel veel klanten dat we jaarlijks dezelfde briefings van bijvoorbeeld een personeelsfeest of congres kregen. Dat deed ons nadenken en we stelden vast dat bedrijven niet bezig waren met het doel van hun event. 

De tweede reden was de evolutie die ik na 25 jaar ervaring in de eventsector zag. 

In het begin was dit puur logistiek: “Hoe kan een event agency alles perfect organiseren?” Gaandeweg zochten bedrijven meer naar opvallende uitspattingen en belevingen. Dat evolueerde uiteindelijk naar experience marketing en daarop hebben we ons geënt. Wij zijn ervan overtuigd dat moment marketing de toekomst is. 

Het boek Moment Marketing is een symbiose tussen evenementen en communicatie. Is het communicatieluik de versterkende factor die jullie toevoegen?

De bedoeling van het boek is bedrijven doen stilstaan bij het feit dat een evenement een deel van het communicatietraject moet zijn. Het vraagt een grondige voorbereiding om vanuit het DNA van je bedrijf een event te integreren in het totale communicatietraject. Een event organiseer je niet zomaar als een losse flodder.

Om het met jouw woorden samen te vatten, het draait allemaal om een beklijvend moment?

Dat is de essentie. Een fractie van of een zeer uitgebreid, beklijvend moment dat de aanwezigen impacteert en affecteert. 

Een tweede belangrijke term is een effectief moment en is gealigneerd met de dag van vandaag. We leven zeer fragmentair, op basis van kleine en grote momenten en worden enorm sterk geprikkeld. Het is onze bedoeling dat je op een evenement geprikkeld wordt met een vermarktbare herinnering als resultaat. Dat is de kern van onze boodschap.

Wat zijn voorbeelden van die prikkeling? Hoe breng je dat tot stand? 

Een prikkeling kan heel divers zijn. Je kan op een locatie terechtkomen waar je een wow-beleving hebt die je maanden later nog doet terugdenken aan die ervaring. Het kan ook een heel klein accent zijn. Je verlaat bijvoorbeeld een zakelijk evenement en je krijgt iets mee naar huis dat ongewoon is. Geen klassieke giveaway maar iets verrassends, met eventueel een persoonlijke touch. Als je dat later op je bureau ziet liggen ga je positief terugdenken aan dat moment.

Hoe spring je er vandaag de dag nog uit?

Door jezelf te zijn en te weten wat er kan, wat er leeft, en wat de kwaliteiten zijn van je agentschap. Het is heel aanlokkelijk veel pitches te doen maar eigenlijk moet je kijken naar je sterktes. Wat is het DNA van je agentschap en waar willen we voor werken? Dat klinkt misschien wat hautain, maar het is een belangrijke vraag die onmiddellijk een antwoord geeft op de vraag hoe je er kan uitspringen. Door goed te zijn in wie je bent, ga je er vanzelf uitspringen. 

Probeer geen zaken te doen waar je minder goed in bent. Dat is niet altijd even gemakkelijk in het ondernemerschap en het is een groeitraject dat een agentschap vaak moet doorlopen. Maar goed waken over je sterktes is de essentie.

Schoenmaker blijf bij je leest? 

Klopt, dan trek je klanten aan waar je een goede klik mee hebt en een langetermijnrelatie mee wil opbouwen en onderhouden. Je zorgt dan voor een toegevoegde waarde. Zo lang die er is, zal die relatie blijven staan. Zodra een bedrijf daaraan begint te twijfelen, komt de relatie onder druk te staan. 

Je hebt er ondertussen ook al een hele carrière op zitten, maar wat was nu het meest memorabele moment uit je leven? 

Op vlak van events de openingsshow van de Gentse Arena met een unieke licht- en muziekshow. Dat was een totaalbeleving die achteraf op allerlei vlakken heel impactvol is gebleken. Als ik beelden terugzie komen de emoties opnieuw naar boven. Bedrijfsmatig was het een mijlpaal omdat daaruit een totaal nieuwe business is gegroeid. Op veel vlakken een impactvol moment dus.

Ben je zelf een entertainer?

Met momenten. Ik heb in Nederland de bijnaam een ‘saaie baas’ te zijn…

Wat is op dit moment je grootste professionele uitdaging? 

De grootste uitdaging is de toekomst van Colorclub in een alsmaar wijzigend businesslandschap. De impact van corona is voor event- en communicatieagentschappen niet te onderschatten. Corona leerde bedrijven dat ze heel veel zelf kunnen doen.

Pre-corona zochten bedrijven al heel veel zaken online op, maar er was nog altijd de reflex om uit te besteden aan een professioneel event- en communicatieagentschap. Vandaag is dat anders. Bedrijven zoeken effectief alles zelf op en doen het ook zelf. Een agentschap wordt enkel nog ingeschakeld als een bedrijf beseft het niet zelf te kunnen doen. Omdat het ofwel zeer technisch is, ofwel omdat er echt een heel uitgebreid concept met storytelling moet worden geweven. Of, als het over een zeer groot evenement gaat met duizenden deelnemers.

In de toekomst zal je als agentschap meer dan ooit je meerwaarde moeten bewijzen. In het verleden was dat niet het geval. Toen kon je veel meer uitgaan van een recurrente klantrelatie waar zowel kleine als grote communicatietrajecten en evenementen mee georganiseerd werden. Dat is de grootste uitdaging binnen een landschap waar het aantal spelers minstens even groot blijft, zoniet toeneemt.

Maxine Stevens

We hebben het over het belang van personal branding. Daarvoor hebben we niemand minder dan filterfee Maxine Stevens te gast. Maxine experimenteerde met fotobewerking en zo runt ze vandaag een online preset business en online product academy vanuit haar zalig zachte zetel. Hoe belangrijk was die personal branding nu om dit online imperium uit de digitale grond te stampen?

Maxine, stel jezelf even kort voor. 

Ik ben Maxine Stevens, moeder van twee kinderen maar ook van twee bedrijven.

Ik startte als fotografe en sinds een aantal jaar verkoop ik fotopresets. Mijn hoofdbezigheid is de Online Product Academy, waarin we ondernemers en kleine bedrijven opleiden om zelf een digitale poot te maken aan hun bedrijf. 

Wat betekent personal branding voor jou? 

Personal branding is heel belangrijk, maar tegelijkertijd iets waar ik een dubbele houding mee heb. Ik probeer mezelf los te maken van wat ik professioneel doe, zodat het niet afhankelijk is van mij.

Denk je veel na over jouw persoonlijke merk en wat je publiceert op sociale media? 

Sommigen stellen zich zichtbaar effortless voor op social media met een consistent verhaal of presence. Dat is voor mij niet het geval. Ik denk echt na over wat ik wel en niet wil brengen. Het is belangrijk om grenzen te trekken. Vroeger had ik die grenzen minder en was ik veel opener, spontaner en authentieker online. Hoe langer dat duurt, hoe meer ik de voordelen onderken om die grens te leggen en niet alles online te delen. Ook al is dat commercieel heel interessant, je moet een evenwicht vinden tussen commerciële en persoonlijke overwegingen.

Waar trek je die lijn dan precies? 

Momenteel deel ik veel minder over mijn kindjes, vroeger veel meer. Het was toen ook relevanter, want ik fotografeerde gezinnen en mijn kindjes waren toen nog heel klein.

Vroeger maakte ik ook daily vlogs en zo deelde ik op Instagram in mijn stories waarmee ik bezig was. Nu is dat veel beperkter en probeer ik daar gerichter mee om te gaan. Ik probeer selectief te zijn in wat ik deel. 

Je cureert wel wat dingen, maar dan moet je ook wel bewaken dat je geloofwaardig blijft. Hoe doe je dat dan? 

Om geloofwaardig te blijven met een personal brand – of op social media tout court – is de key jezelf zijn. Spontaan en authentiek brengen wat je wil brengen is doorslaggevend. 

Wat is de Online Product Academy? 

De Online Product Academy richtten we twee jaar geleden op. Als fotografe maakte ik zelf presets – een digitaal product – en ik kreeg vaak de vraag hoe ik dat deed. Ons eerste jaar leverde meteen 250.000 euro omzet op. Gek, want het is een schaalbaar product. Vanuit die vraag is de Online Product Academy gegroeid. Hierin leren we mensen via opleidingen en trajecten om een digitaal product te creëren. 

Met hoeveel leden zijn jullie op dit moment binnen die Online Product Academy?

Ons flagship-traject, de OPA telt meer dan 600 leden. Onlangs gaven we een webinar voor 6.000 mensen. Over een heel jaar geven we webinars voor 20.000 mensen. De bedoeling is te groeien en onze boodschap te blijven verspreiden. 

Hoe belangrijk was die personal branding nu om dit online imperium uit de digitale grond te stampen? Waarom is personal branding zo belangrijk voor jou? 

Personal branding is voor zowel grote als kleine bedrijven, B2B en B2C belangrijk want mensen kopen van mensen, het verhaal achter het bedrijf. Dat verhaal vertellen en jezelf laten zien is heel belangrijk. 

Het kan toch niet altijd even makkelijk zijn om die balans te bewaren tussen je brand en wie je zelf bent? 

Dat is wel wat zoeken, zeker als je meerdere projecten beheert met verschillende doelgroepen. Ik zie mijn naam als een overkoepeling overheen de fotopresets en de Academy. Binnenkort komt er ook nog iets anders aan en dan is het wel wat zoeken naar je personal brand. 

Ik merk dat ik minder deel op mijn persoonlijke social media – wat eigenlijk altijd al als personal brand bedoeld was – en dat ik meer deel via de aparte kanalen van de projecten.

Zijn er voor jou bepaalde valkuilen bij een personal brand? 

Ik denk vaak na over hoe mensen mij gaan zien binnen tien jaar. We hebben enerzijds de fotopresets, wat een heel ‘onschuldig’ digitaal product is. Anderzijds hebben we de Online Product Academy, wat naar mijn mening nog altijd een ‘onschuldig’ product is, maar dat gaat wel over online verdienmodellen. Als je praat over online geld verdienen of over je bedrijf meer omzet laten draaien, dan bevind je je in woelige wateren. Dan worden mijn ethische waarden en normen geactiveerd. Op dat moment denk ik na of ik wel in een bepaald hokje wil worden geplaatst waar ik misschien niet thuis hoor. 

Jouw man zit ook mee in de zaak. Hoe bewaar je die balans tussen werk en privé? 

Balans is er niet. Work-life balans is iets heel dubbel. Mathias, mijn man, is er nu sinds negen maanden en wij maken afspraken. Van koppel naar zakenpartners is een grote stap maar het gaat elke dag beter en beter. In het begin was die balans heel ver zoek. Met twee kinderen, twee honden en twee katten is het snel chaos. Daar kunnen we mee om maar dat is dus wel heftig soms. Goede afspraken zijn dus noodzakelijk. Als de afspraken niet worden nagekomen kijk ik gewoon heel kwaad en zeg ik nee. Dan komt alles goed.

Je verschijnt veel online, ben je dan ijdel?

Ik weet het niet. Ik denk het niet en ik denk ook niet dat dat nodig is. Als er te veel filters aan te pas komen is het niet meer authentiek. Ik ben dus zo ijdel als elke andere mens, en niet meer dan dat. 

Klara Verzele

Klara Verzele

Deze keer verzeilt ex-bloemenmeisje en micro-influencer Klara Verzele in ons spreekgestoelte. Ze heeft het over alles wat je nog niet wist over influencermarketing, of liever influencemarketing, want er is wel degelijk een verschil. Ze is het brein achter Klarence Collective, fluistert de sound of influence en laat je proeven van social proofing en andere nichegeheimen.

Wat doet Klara Verzele? 

Ik run mijn consultancy bedrijf Klarence, een combinatie van Klara en Influence.

Ik wijs mensen de weg in een nieuwe digitale wereld. Het draait om social media en alles wat je daarmee kan doen. 

Je bent voornamelijk gespecialiseerd in influencermarketing. Waaronder valt dat precies? 

Ik spreek graag van influencemarketing. Influencermarketing is iemand die een product promoot en er iets over schrijft, als een soort review. Influencemarketing gaat verder dan het product en focust op wat die bepaalde persoon daarmee kan doen in zijn leven. Het toont hoe die binnen alle stadia van de customer journey content maakt en het in zijn of haar leven incorporeert. 

Het is theoretisch en vrij nieuw. Ik vind ‘beyond the product thinking’ heel interessant omdat er dagelijks interactie is met een community rond bepaalde topics en kennis is van wat er speelt binnen die community. Daar zit de kracht en dat genereert authentieke, herkenbare content die beter blijft hangen. Van daaruit bouwen we dan het volledige communicatieverhaal op. We denken na hoe je inzichten en content kan implementeren in je newsletters, op je website, je sociale media kanalen of advertenties.Ik probeer het heel breed te zien, uiteraard binnen de focuspunten van de merken.

Wat is authentieke content? 

Authentieke content ontstaat vanuit de leefwereld van de persoon zelf. Er zijn drie belangrijke content pilaren: authenticiteit, herkenbaarheid en kennis. Het komt beter over dan de typische traditionele reclame want we negeren die billboards langs de weg of wat we zien op tv. De breinactiviteit en emotionele reactie bij authentieke content is veel groter.

Vanwaar jouw passie voor het vak, voor die influence of influencer-marketing? 

Ooit was ik bloemenmeisje van de Flanders Classics koersen. Na aanzienlijke persaandacht kreeg ik veel volgers op social media. Ik bouwde heel fijne contacten op met PR-agencies, influencers en merken en zo rolde ik die wereld in. Fascinerend hoe ze zo lang op voorhand bezig waren met storytelling en branding. 

Op een van de persdagen leerde ik Influo kennen. Een influencer marketingplatform waarbij ik uiteindelijk aan het werk ging, want ik vond het leuk om creatief met digitale media bezig te zijn. Ik ben zelf ook micro-influencer.

Kan je even verduidelijken wat een micro-influencer is? 

Je bent micro-influencer als je rond de 5.000 à 10.000 volgers hebt op sociale media. Een kleinere account dus, maar wel met een hechte community band. 

Je omschrijft jezelf als social-proofing consultant. Wat moeten we daaronder verstaan?

De consument gaat tijdens een aankoopoverweging online op zoek naar een bewijs dat het product ook effectief is waar hij of zij naar op zoek is. Ze gaan daarbij niet kijken naar de merken zelf maar naar personen waar zij zichzelf in herkennen. Mensen volgen liever mensen en gaan op zoek naar validatie. Dat werkt beter dan een merk dat je probeert te overtuigen van zijn fantastische product, social proofing heet dat. Daaraan gekoppeld wordt het ook veel gebruikt als zoekmachine in sociale media. Vandaar dat het belangrijk is als merk aanwezig te zijn op social media en die samenwerkingen aan te gaan.

Je bent zelf ook micro-influencer. Zie je dat als een meerwaarde binnen jouw beroep? 

Ja want ik spreek uit ervaring. Het is een nieuwe sector en je werkt nog altijd met mensen samen. Zeker tijdens onderhandelingen van budgetten speelt mijn geloofwaardigheid. Het moet een win-win-situatie zijn voor beide partijen want een transactie, daar geloof ik niet echt in. Daarom ben ik blij dat ik nog altijd een voet in die creator wereld heb, ook al zit ik vandaag wel meer aan de kant van de merken.

Hoe belangrijk is het als merk om een community op te bouwen?

Focus niet op producten verkopen, maar op community-building, want die is goud. Zelfs voor copywriting kun je daar insights uit halen, marktonderzoek, waardoor je betere landingspagina’s hebt en beter online teruggevonden wordt omdat je content maakt voor de community. 

Maar waarom zou ik als bedrijf in godsnaam aan influencer-marketing doen? 

Merken denken tegenwoordig nog te vaak aan traditionele reclame. Als er dan nog wat budget over is, wordt er aan influencer marketing gedacht. Elk merk heeft goede content nodig.

Content creators en influencers kunnen dat voorzien.

Interessant als je niet de grootste marketingbudgetten en awarenesscampagnes kan opzetten. In de overwegingsfase waarbij je de consument moet inspireren, zal het superbelangrijk zijn om 360 graden aanwezig te zijn met relevante content. Voor bepaalde bedrijven is het ook interessant om business development te doen op basis van de inzichten die ze van de influencers of content creators krijgen. Zij zijn immers een directe lijn naar de consument met dagelijkse interacties.

De manier waarop de consument een product of dienst gebruikt is soms helemaal anders dan hoe de merken zelf het merk in beeld willen brengen. Ik geef dan de raad een stap terug te zetten en van beneden naar boven te werken. Niet van bovenaf proberen de community iets op te leggen. Niet altijd gemakkelijk, zeker niet als je merk je baby is.

Voor veel bedrijven is ook LinkedIn-communicatie interessant. We zitten dan eerder in het B2B-segment. Is daar influencermarkting een ding?

Zeker. Employer branding is aan een stevige opmars bezig. Het zijn je eigen in-house mensen die hun netwerk bereiken voor jouw merk of product. Die hebben veel inzichten in het bedrijf, dus het vertrouwen is groot in wat ze vertellen. 

Heel interessant en vaak zichtbaar op LinkedIn. Langs de andere kant heb je ook belangrijke sleutelfiguren die spreken over bepaalde topics en weetjes delen, vaak met nieuwsbrieven. Er zijn veel verschillende formats op LinkedIn en B2B-influencermarketing is zeker ook heel belangrijk.

Kan elk bedrijf aan influencermarketing doen? 

Ja. Vertrek vanuit je doelstellingen en stel een roadmap op. Ik merk vaak dat mensen door de bomen het bos niet meer zien. Maak je content bij voorkeur multi-inzetbaar voor de verschillende kanalen. Een roadmap is een zoekweg, maar ik wil ook dat mensen fun hebben en dat ze focussen op de positieve zaken. Dat ze on- en offline resultaten gaan zien.

Wat zijn de belangrijkste trends voor 2024?

Er zijn drie belangrijke trends op het vlak van influencemarketing. 

De eerste is de user generated content 360 graden gaan inzetten. Daarbij gaan we vanuit alle marketing- en communicatie activiteiten content gaan ontwikkelen en de inzichten overal gaan inzetten. 

Ook de ‘sound of influence’ wint aan belang. Muziek dus of een herkenbare sound, denk maar aan Netflix. 

Tenslotte zijn er de samenwerkingen met key opinion leaders die dagelijks contacten onderhouden met jouw doelgroep. Daar kunnen heel interessante inzichten uit voortkomen.

Maarten Van den Bossche

Catch of the day is datadokter en pussy daddy Maarten Van den Bossche, digital growth marketeer en SEO-musketier. Hij injecteert strategisch een driedubbele dosis groeihormoon in de aderen van je onderneming en houdt daarna rustig de vinger aan de pols.

Hij ziet steeds het licht aan het einde van de funnel en drijft zijn veer aan de hand van het Stoïcijns gezegde Memento Mori. Deze pientere strateeg heeft een klantenbestand om u tegen te zeggen en komt met gaarnte jouw marketingmachine in gang sleuren. De vraag van vandaag, hoe blijf ik on top of my marketing game?

Wie is Maarten, wat doet hij en wat drijft hem? 

Ik ben digital performance marketeer, growth marketeer en alles wat daar een beetje rond hangt. Growth marketeer is een zeer brede term. Het is technische digitale marketing die  ondersteuning biedt voor een zeer technisch en vaak langer salesproces. Een growth marketeer kijkt naar heel de funnel en analyseert welke leads converteren en waarom ze klant blijven zodanig dat die ook opleveren voor de business.

Met welke concrete vragen komen mensen bij jou aankloppen? 

Meestal gaat dat om bedrijven die net funding opgehaald hebben en zeer snel moeten groeien. Er staat al een basisorganisatie marketing, maar alles moet schaalbaarder en herhaalbaarder. Deze bedrijven zijn op zoek naar een systeem en een proces, een marketingmachine. Die kom ik in gang steken.

Hoe hou je in godsnaam bij welke tools voor jou en jouw klanten interessant zijn en hoe onderscheid je het kaf van het koren? 

Er zijn zeer veel tools en er komen er ook constant bij, zeker nu met AI. Voor mij begint het bij de uitdaging die ik heb bij een klant waarvoor ik dan een geschikte tool zoek. Dat komt voor een deel uit de tijd dat ik bij In The Pocket werkte. Daar leerde ik over productontwikkeling en technologieën met bijbehorende mogelijkheden. Ik snap vrij snel wat een tool kan en niet kan, als ingenieurszoon wil ik namelijk altijd weten hoe iets werkt. Voor mij zijn die tools dus geen blackboxes.

AI is het buzzword van het moment. Ondervind je daar effecten van? Bedreigen die je job? 

Als je kijkt wat er uit die tools komt, merk je duidelijk AI-generation. AI-teksten zijn bijvoorbeeld heel stijf met veel moeilijke woorden. Je kan veel info laden, maar het is wel heel moeilijk om daar haarscherpe copy uit te krijgen. 

Copywriters zullen dus niet snel hun job verliezen. Het maakt alles wel veel sneller, zeker in de geautomatiseerde sales funnels. Zo kan je een grote hoeveelheid emailvariaties testen zonder die allemaal te moeten uitschrijven. Als je het over zeer veel touchpoints kan uitspelen is het zeker interessant.

Je focust heel bewust op B2B SaaS-bedrijven. Wat is de achterliggende reden? 

Ik vind het salesproces van B2B-software zeer interessant. Vooral omdat het een mooie combinatie van kwantitatieve en kwalitatieve feedback is. Je hebt veel herhaalde sales cycli met zeer kwalitatieve feedback. Je zit bijvoorbeeld met die mensen in een meeting en je stuurt e-mails heen en weer. Daarin ligt het grote verschil met B2C. Daar verkoopt een product wel of niet zonder kwalitatieve context. Die heb je wel bij B2B SaaS, je kan sleutelen en verbeteren en dat doe ik graag.

Hoe bepaal je prioriteiten? Hoe stel je een to-do-list op? 

Ik ben een systeemdenker dus structuur brengen in chaos is wat ik het eerst en het liefst doe. Ik duik in de CRM-systemen van de klant en bekijk de gesloten deals. Ik vind het fantastisch om te gaan kijken hoe de agenda van het marketingteam er uitziet. Wat is hetgeen dat daar het meeste tijd in beslag neemt? Dat is één ding, kijken wat er nu ligt. 

Dat probeer ik te benchmarken tegenover wat ik ondertussen weet van andere bedrijven. Ik heb al met verschillende B2B SaaS-bedrijven gewerkt en sta in contact met heel veel van die marketingteams. Ik documenteer dat allemaal voor mezelf, zo heb ik een blueprint van wat een B2B SaaS-marketing team kan zijn en moet doen. 

Vervolgens zet ik dat naast elkaar en visualiseer ik een soort landkaart. Hier is een plekje dat we kennen en goed bewonen, daar hebben we een klein uitstulpje. Er zijn ook gebieden waar we nog niet geweest zijn, waar we eens op expeditie zouden moeten gaan. Niet onmiddellijk emigreren maar gewoon eens checken. Dit schetst een reële situatie. Je hebt een blueprint en je stelt het plan op, dan maak ik strategisch uitvoerbare projecten.

Hoe ziet jouw agenda eruit? Een dag in het leven van…

Ik probeer altijd wat te sporten voordat ik – voornamelijk thuis – begin te werken. Het moment dat ik aan mijn dag begin, zit die volledig ingepland. Gelukkig met focusblokken, niet met meetings. Die probeer ik zoveel mogelijk te vermijden, tenzij het echt nodig is. 

Ik heb meestal vier of vijf taken opgelijst vanuit de strategische projecten die ik klaar wil hebben aan het einde van de dag. Ik maak een inschatting van hoe lang die taak duurt, zet dat in mijn agenda en werk de lijst af. Op dat vlak ben ik een zeer planmatig mens. Niet dat ik niet flexibel ben, maar als je in mijn agenda wil komen moet je wel je best doen.

Wat heb je vandaag bijvoorbeeld gedaan? 

Vandaag heb ik een business case uitgeschreven om een digital performance marketeer te vinden die in dit geval bij Nodalview kan komen werken. Ik bepaalde wat te doen met de leads die uit een nog te lanceren campagne moeten komen. Moeten die gecontacteerd worden door sales? Gaan we die e-mails sturen? In welke retargeting flows gaan we die steken? Dat soort zaken.

Wat zijn de drie meest voorkomende problemen binnen de SaaS-wereld? 

Het meest voorkomende probleem is een bedrijf dat vastzit in de Marketing Qualified Lead (MQL). Ik zorg ervoor dat salesteams contactdetails hebben van mensen die mogelijk geïnteresseerd zijn in een product. 

Als het marketingteam vindt dat die mogen gecontacteerd worden, dan noemen we dat een MQL. Hoe groter dat salesteam wordt, hoe groter die vraag daartoe wordt en hoe meer je dat moet stretchen. Vaak beginnen de problemen wanneer er druk komt op de definitie van een MQL door de nood aan een groot volume. Minder gekwalificeerden worden plots gekwalificeerd. 

Dat is een van de grote problemen, want daar verkoop je niet zo gemakkelijk aan en is een silent killer in de marketing- en salesorganisatie van een SaaS-bedrijf. Het moet schaalbaar blijven met bewaring van kwaliteit. Dat gebeurt wanneer je als bedrijf de huidige marktvraag probeert voorbij te groeien. 

Maar soms moet dat en zijn er zeer goede redenen voor. Als je bijvoorbeeld als eerste op de markt komt, ben je vaak ook degene die het grootste marktaandeel verzamelt. Dat betekent dat je ook de markt een deel moet opleiden, wat tijd en moeite kost. Die investering moet je als bedrijf durven maken. Het is een vakgebied waar vaak vaag en wollig wordt gedaan maar dat is snel doorprikt. Om daar toch wat cijfermateriaal en statistiek in te krijgen, dat is wat mij boeit. 

Wat is jouw grootste professionele uitdaging van het moment? 

Leren geduldig zijn. Ik wil altijd zeer snel gaan en de organisatie snel doen gaan. Dan vergeet ik vaak dat iedereen daarvan overtuigd moet zijn. Verandering vraagt tijd maar geduld is toch één van de zaken die je daarvoor nodig hebt. 

.


Annelies Van Keymeulen

We ploffen de zetel in met employer branding kei Annelies Van Keymeulen. Na twintig jaar een nine-to-five in de communicatiesector af te ratelen, was ze uitgebabbeld. Ze vermeed proactief haar midlifecrisis en sprong de duistere dieperik van het solo-ondernemerschap in. 

Studio Hero parachuteerde haar met een mix van strategie en creativiteit naar veiliger oorden. Ze eet graag lekker, liefst op reis, om dan als volmondig polyglot ‘la cuenta por favor’ te gesticuleren. 

Annelies, stel jezelf eens even voor. Wie ben je? 

Een viertal jaar geleden voelde ik de midlifecrisis komen, dus diende ik mijn ontslag in. Dit leidde tot de beslissing om zelfstandig te worden. 

Op dat moment had ik meer dan twintig jaar ervaring in verschillende communicatiefuncties binnen de energie- en financiële sector. Die ervaring nam ik mee naar Studio Hero en vandaag hou ik me vooral bezig met employer branding, dat is mijn stokpaardje. 

Op persoonlijk vlak hou ik van lekker eten. Thuis, met vrienden of op restaurant. Ik sta altijd open om nieuwe dingen te ontdekken. 

Je bent gespecialiseerd in employer branding. Hoe zou je die term omschrijven? 

Enerzijds heb je een employer brand, de reputatie, het imago dat je hebt als bedrijf, als werkgever. Daarnaast heb je employer branding, wat de verzameling is van alle acties die je creëert en communiceert om jezelf in de markt te zetten als aantrekkelijke werkgever. 

Het doel van employer branding is om gepercipieerd te worden, zowel intern als extern, als een employer of choice. 

Hoe weet ik als bedrijf, als hr-manager of als zaakvoerder dat ik daar nood aan heb? 

Er zijn een aantal zaken die een rol spelen om te bepalen of je al dan niet extra aandacht aan employer branding moet besteden. 

Enerzijds heb je op organisatieniveau een aantal externe triggers. Merk je dat er weinig interesse in vacatures komt? Sta je als werkgever niet bekend? Of komen er wel genoeg kandidaten, maar zijn het niet de juiste? 

Een andere belangrijke trigger op organisatieniveau zit intern, namelijk de betrokkenheid van je medewerkers. Door employer branding kan je die verhogen.

Daarnaast speelt de situatie op de arbeidsmarkt een rol. We kennen allemaal de schaarste die er momenteel is. Voor elke tien personen die de arbeidsmarkt verlaten, komen er maar acht in de plaats. Bedrijven voelen dat. 

Waarom vind je het zo interessant om daar elke dag mee bezig te zijn? 

Het is een ideale mix tussen strategie en creativiteit. Er is het strategische luik waarin je start met analyseren, mensen bevragen en een Employee Value Proposition voor te stellen. Die propositie wordt dan afgetoetst met de interne mensen. Daarna bedenk ik het concept en werk ik campagnes uit. 

Het geeft mij enorm veel voldoening als ik de positieve impact van employer branding in een onderneming zie. Vooral bij kmo’s zie je snel de impact. Kleine stappen maken daar heel snel een verschil. Door de positieve verhalen van medewerkers zie je ook de interne trots stijgen.

Daarnaast vind ik het heel fijn om met iedereen samen te werken. Het management, hr, marketing, middle management, teamleaders en mensen op de werkvloer.

Je komt echt met alle lagen van het bedrijf in contact om het volledig te doorgronden. Dat is mooi. We hebben uiteraard je website bekeken en je schrijft daar ook wat je zo leuk vindt aan employer branding, namelijk een employer brand tot leven brengen. Wat bedoel je daar precies mee? 

Na alle analyses is het belangrijk dat er effectief verandering zichtbaar is. Dat begint intern. Als je interne medewerkers de brand beleven, wijst dat op de start van een succesvol employer branding traject.

Is het daar dan ook jouw job om advocaat van de duivel te zijn? 

In zekere zin wel. Als we starten met een employer branding traject praat ik met het management, maar ook met de mensen op de werkvloer om te ervaren hoe het er werkelijk aan toegaat. Zo voel ik de cultuur en de temperatuur.

Tegelijkertijd ga ik ook op zoek naar een gap. Komt het verhaal van het management overeen met de ervaringen van de interne medewerkers?

Wat is de beste of leukste employer brandingcampagne waar je ooit aan meegewerkt hebt?

De beste employer brandingcampagne is geen campagne maar een traject op lange termijn. Campagnes kunnen leuk zijn, maar ze moeten wel in een plan en een strategie passen. In die zin denk ik bijvoorbeeld aan TraXall Belgium. We spreken daar over trotse TraXallers.

Kan je misschien kort even schetsen wat TraXall doet? 

TraXall Belgium beheert de fleet van grote bedrijven. Er werken zowel operationele mensen, strategische accountmanagers als consultants. Om ze te verenigen is er een team van brand ambassadors aangesteld. Hierbij wordt niet alleen gefocust op LinkedIn of social media. Deze brand ambassadors worden ook op jobbeurzen of netwerkevents ingezet.

Afhankelijk van waar de persoon zich het best bij voelt, worden er verschillende taken toebedeeld aan zo een brand ambassador netwerk. Dit creëert een positieve, aanstekelijke  vibe.

Social media, jobbeurzen, dat lijkt me allemaal heel extern. Heb je dan ook interne acties die je organiseert?

Absoluut. Alles begint met een interne voorstelling. Communiceer over je employer branding campagne via alle interne kanalen. Zo krijgen je werknemers als eerste een zicht op wat er in de komende dagen of weken allemaal gaat gebeuren en welke campagnes het bedrijf gaat uitrollen.

In die campagnes spelen zij tenslotte de hoofdrol. Voor video, fotoshoots, social media, schakel je je eigen medewerkers in en dat geeft een realistisch beeld. Hiervoor gebruik je geen stockfoto’s.

Wanneer je start met zo’n employer branding traject, heb je dan een bepaalde structuur waaraan je vasthoudt? 

We volgen een bepaald stappenplan, maar de start is sterk afhankelijk van de situatie en de maturiteit van een bedrijf. Sommige bedrijven hebben nog geen enkele stap ondernomen rond employer branding en hebben enkel een vacature online staan. Andere bedrijven hebben al een employee value proposition die verfijnd moet worden. 

De maturiteit bepaalt dus hoe snel je in een eerste fase kan schakelen. Daarna is het in de eerste plaats luisteren, analyses maken en dan de Employee Value Proposition opstellen. 

De Employee Value Proposition is een soort elevator pitch naar interne en externe medewerkers. Het omvat alles rond loon, groepsverzekeringen, bedrijfswagen, tankkaart,… Daarnaast is het ook een beschrijving van alles rond work-life balance, opleidingen en doorgroeimogelijkheden. Als dat allemaal duidelijk is, toets je dit af met je interne medewerkers en stuur je waar nodig bij.

Nadat je het intern hebt gedeeld, ga je extern uitrollen. Daar zijn twee mogelijkheden. Ofwel nemen wij dit met Studio Hero in handen, ofwel is dat een nauwe samenwerking met wat er bij het bedrijf al bestaat. Denk bijvoorbeeld aan het marketing- en communicatieteam. Een one-size-fits-all benadering bestaat dus niet.

Stoot je vaak op bepaalde misvattingen over employer branding? 

Ja, de allergrootste is dat employer branding geen eenmalige campagne is. Het is iets op lange termijn dat je consistent en consequent moet uitrollen. Op die manier creëer je ook herkenbaarheid en herhaling, en dat is positief.

Ten tweede pluk je de vruchten niet vanaf dag één. Je ziet pas resultaten na een bepaalde tijd. 

Verder wordt employer branding vaak enkel gebruikt om nieuwe medewerkers aan te trekken en wordt het retentieluik van de huidige medewerkers volledig vergeten. Soms is het enkel gericht op proactief werkzoekenden terwijl het verstandiger is om je ook te richten naar latent werkzoekenden. Dit zijn mensen met een job die in de toekomst in een andere job geïnteresseerd kunnen zijn. Daarom is het belangrijk employer branding op lange termijn in te zetten.

Zijn er bepaalde valkuilen waarvoor je moet opletten? 

Op elk moment authenticiteit behouden is enorm belangrijk. Vertel eerlijk wat de uitdagingen zijn binnen het bedrijf, binnen de sector of binnen de job. Dat komt authenticiteit alleen maar ten goede.

Daarnaast merk ik dat bij bedrijven die employer branding op een goede manier toepassen, de managers het goede voorbeeld geven en zelf brand ambassadors zijn. Ze maken tijd en ruimte vrij om erover te praten. Mensen die ook brand ambassador willen worden krijgen de mogelijkheid om de juiste skills te ontwikkelen.

Door hen bijvoorbeeld opleidingen te laten volgen? 

Ja, dat kan bijvoorbeeld een LinkedIn-training zijn. Het is niet voor iedereen evident wat en hoe te posten op LinkedIn. Tijdens de training leg je dit uit en zo krik je het zelfvertrouwen op. 

Een andere valkuil is dat employer branding soms gezien wordt als een apart project of een geïsoleerde hr- of marketing oefening. Employer branding is embedded in de volledige organisatie en moet gedragen worden door elke laag. Dat is heel belangrijk om tot succesvolle resultaten te komen.

Zijn er tot slot bepaalde clichés die je heel vaak tegenkomt bij bedrijven? 

Vaak wordt gezegd dat employer branding enkel voor grote bedrijven met heel veel budget is. ‘We hebben daar geen tijd voor’, komt ook regelmatig terug. Dit zijn clichés waar vroeger misschien een kern van waarheid in zat, maar vandaag merk je dat ook kmo’s en iets kleinere bedrijven het belang van employer branding inzien. Ze zetten vooral in op retentie. Terwijl je nieuwe mensen probeert aan te trekken, moet je ervoor zorgen dat je de achterdeur niet open zet. 

Dat doe je door alle communicatiekanalen in te schakelen en overal authentieke verhalen te brengen. Neem ook het volledige onboarding- en offboardingproces onder de loep en kijk naar de bedrijfscultuur. Stel de vraag of alles goed zit. Sta je als bedrijf bijvoorbeeld voor eenvoud en snelheid, zorg dan dat dit proces ook snel en eenvoudig verloopt. Dat is een oefening die tijd vraagt, maar ook een enorm grote impact heeft.

Eva Balemans

We plaatsen de planeet op een piëdestal met duurzaamheidsdame Eva Balemans. Ze stampte in 2020 Better World Marketing uit de vruchtbare Antwerpse bodem. Tussendoor wappert ze met veel verve wat grappen en grollen uit haar mouw en babbelt ze de People Planet Profit Podcast aan elkaar. Ze schreeuwt liever in de woestijn dan in de bergen en schrijft liefst haar eigen lijfliederen onder begeleiding van blinkende toetsen.

Eva, stel jezelf even kort voor. 

Ik ben Eva Balemans en heb een marketing agency, Better World Marketing. Daarmee willen we duurzame producten, diensten en projecten beter in de markt zetten. Dat doen we aan de hand van duurzame gedragsverandering en growth marketing. 

Duurzaam ondernemen, wat houdt dat precies in? 

Voor alle duidelijkheid, wij zijn experts in het op de markt zetten van duurzame producten of diensten. Duurzaam ondernemen zelf is iets waar elk bedrijf vandaag mee bezig moet zijn. Wat duurzaam ondernemen vooral niet is, is bijvoorbeeld wat bomen planten en daarrond een duurzaam verhaaltje verzinnen. Wat het dan wel is, is de kern veranderen en kijken hoe we die kernactiviteit duurzamer kunnen maken. 

Met welke vooroordelen krijg je te maken? 

Als het gaat over marketing en duurzaam ondernemen: greenwashing. Marketing en duurzaamheid wordt heel vaak doorspekt met leugens. Daar maken wij een verschil. Wij kiezen enkel voor projecten die volledig duurzaam zijn vanuit de kern zodat we geen greenwashing kunnen doen. 

Kan je een concreet voorbeeld geven van greenwashing? 

Greenwashing is liegen over duurzaamheidsinformatie en is bij wet verboden. Daar hebben H&M en Decathlon bijvoorbeeld al fouten in gemaakt door te liegen over gerecycleerde materialen. Het gaat dus echt over pertinente leugens. 

Wat ook greenwashing is, maar niet in de wet is opgenomen, is dingen groter voorstellen dan ze eigenlijk zijn. Overcertificering bijvoorbeeld. Daar is veel discussie over, want je misleidt de klanten. Het probleem is dat je vandaag moeilijk kan vastleggen wat de impact is van een bepaald product, want iedereen heeft andere meetinstrumenten. De wet is daar nog niet optimaal aan aangepast.

Waarom is het zo belangrijk om erover te communiceren? 

De typische reactie van bedrijven is om niet te communiceren, uit schrik. Transparant communiceren en toegeven dat alles nog niet helemaal op punt staat is echter een beter idee. Zelfs de grootste duurzame brands als Patagonia produceren nog in India en Oatly verkoopt restproducten ook nog aan de vee-industrie. Allemaal niet zo duurzaam dus. Kortom, je moet transparant en menselijk communiceren.

Iemand die een duurzaam marketingbureau heeft, is wellicht zelf ook heel veel bezig met duurzaamheid? 

Vroeger veel meer, ik ben nu milder voor mezelf. Ik ben bijvoorbeeld met Cambio hier naartoe gekomen want ik heb geen eigen auto. Kledij koop ik tweedehands. Ik eet nog vlees en ben niet volledig vegan. Ik koop ook wel nog nieuwe dingen en maak dus deel uit van de massaconsumptie. Ik ben dus zeker niet perfect.

Waaruit is die bekommernis om duurzaamheid ontstaan? 

Mijn ouders zijn altijd bewuste mensen geweest. Minder in het duurzame, maar meer in het sociale aspect. Ik beleefde mijn puberale fase op die manier. Sommigen gaan voor een neuspiercing, ik ging radicaal vegan. Daar ben ik nu een beetje uit maar het duurzame rechtvaardigheidsgevoel is overeind gebleven. Ik kon ook niet zo goed functioneren in een job waar het niet volledig ging rond duurzaamheid. 

Kan je die duurzame gedragsverandering eens verduidelijken?

Dat komt eigenlijk van de Engelse tak behavioral change. We zien al langer dat er in de samenleving heel veel oplossingen zijn voor de klimaatcrisis waar we in zitten. Vegan worden of deelgebruik bijvoorbeeld zou een heel grote oplossing zijn. Er zijn heel veel makkelijke oplossingen maar toch doen we het niet. Daar komt die behavioral science aan bod, om te snappen hoe een mens zijn gedrag in elkaar zit. Dat is een deel psychologie, maar ook testen. 

In verband met duurzaamheid heeft de Rijksuniversiteit van Groningen de correlatie getest tussen duurzaamheidscertificering en de verkoopcijfers. Resultaat? Een product met certificering verkoopt veel slechter. 

Heel veel mensen denken dat een duurzaam product niet efficiënt en duur is. Die behavioral science komt dan goed van pas om bij een bedrijf te kaderen hoe een product beter in de markt kan worden gezet. Het begint met goed te snappen wat een persoon met zijn gedrag wil bereiken. Wasmiddel bijvoorbeeld moet voor de meeste mensen goed ruiken of wit wassen. Duurzaamheid is niet het belangrijkste verkoopargument. De klant wil propere, goed ruikende kleding. Het kan wel helpen voor klantretentie. Het grootste probleem is dat er geen instant reward is voor duurzaamheid in tegenstelling tot veel andere zaken in onze huidige maatschappij. Sociale media is daar een goed voorbeeld van. Die instant reward is er meteen. 

Wie kan er bij jou komen aankloppen?

We vinden het heel belangrijk dat bedrijven al met duurzaamheid bezig zijn. Het moment dat ze iets in de kern willen aanpassen en daar komt een duurzaam project of product uit, dan kunnen ze bij ons terecht en ondersteunen we de go-to-market. Bedrijven die vandaag al duurzaam zijn ondersteunen wij ook met marketing. Wij vinden het leuk om heel breed te gaan, altijd met de basis van die behavioral science.

Is er een bepaald stappenplan waarmee je aan de slag gaat, een vast stramien?

We beginnen altijd met een strategische workshop. Daaruit wordt het hoe en waarom van je klant zijn gedrag bepaald, inclusief alle hindernissen en motivaties. We kijken naar het volledige aspect van het gedrag en maken veel assumpties, in marketing zijn die onontbeerlijk. Daarna gaan we testen met growth marketing.

Merk je al een bepaalde gedragsverandering, een verandering in de attitude van de mensen? 

We moeten niet proberen iedereen te overtuigen, maar we kunnen wel iedereen van iets overtuigen. Persoonlijke overtuigingen kunnen gemixt en gematcht worden. Het komt er op neer je eigen manier van duurzaam zijn te maken. Voor de ene is dat een deelauto, de ander geen vlees eten. 

Kan je ons enkele tips meegeven om duurzamer te leven? 

Deelgebruik. We denken altijd dat duurzamer leven een verpakkingsvrij leven is. Dit heeft echter niet zo’n grote impact op CO2-uitstoot. Minder spullen kopen, vegan eten en delen met je buren is belangrijker. Een laatste tip is minder vliegen. Anderzijds vind ik het wel belangrijk dat jongeren de wereld zien. Dus, aan de ouderen, minder vliegen want je hebt de wereld al gezien. 

Hit us up!

Studio HIT is een copywriting agency dat teksten schrijft. Teksten voor elke drager, that is.
Wie nood heeft aan een nieuwe website, blogs, sociale media, podcast… het geschreven woord, geschreven content.

Studio HIT is speels. Onze communicatie is helder en we houden van een vleugje humor.
Een persoonlijke touch, een raakvlak met de klant. Daar gaan we altijd naar op zoek.

Keer bellen? Contacteer ons via het formulier. Dan horen we elkaar snel.

Studio Hit team.

Keer bellen?

Mbrella

Studio HIT is 100% aangeraden: super team, fantastische samenwerking & top-notch deliverables! Zoek je naar inspirerende copy, dan ben je bij Elien aan het juiste adres!


Audrey Stampaert – Co-Founder and Head of Growth Mbrella
NMG

“Elien is iemand op wie je kan rekenen.

Met haar enthousiaste persoonlijkheid integreert ze vlot in een team. Ze is pro-actief, staat open voor feedback en legt de lat voor zichzelf hoog.

Elien is niet enkel een sterke copywriter. Ze zet ook strategische krijtlijnen uit. En ziet altijd ’the bigger picture’. 

Kortom, een echte aanrader!”


Evelyne Ferange – Managing Director


Laat iets weten!