fbpx

SEO-workshop architectenbureau Max Luciano Geldof

Three is a magic number. Architectenbureau Max Luciano Geldof wordt gedragen door toptrio Max De Decker, Matteo Luciano Lampaert en Thomas Geldof. Ze verweven tijdloze elegantie in elke ruimte en hun creaties zijn steeds het resultaat van een diepgaande dialoog tussen klant en architect. Tijd om hun website met onze SEO-workshop de hoogte in te sturen.

S to the E to the O, SEO

Max Luciano Geldof heeft een schitterende minimalistische website die helemaal aansluit bij hun huisstijl. De bedoeling ervan is om er een constante stroom potentiële klanten aan te trekken. “Hoe krijgen we dit dan voor elkaar?” Dat was hun vraag. Ons antwoord? Some SEO sparkle.

Onze SEO-workshop

Om het architectentrio een helder antwoord te geven, stelden we een SEO-workshop voor. Stap voor stap wordt daarin de weg naar meer verkeer op de website overlopen. En dat loopt als volgt;

SEO, c’est quoi?

SEO staat voor Search Engine Optimization en is een organisch proces om hoger te ranken in de zoekresultaten van Google. Het is (onder andere) een strategische manier van schrijven die je naamsbekendheid vergroot, waardoor je meer potentiële klanten bereikt. 

Tijdens de workshop gaan we dieper in op de essentials die je rankin bepalen.

Drie pijlers om een hogere ranking te garanderen

Waardevolle en relevante inhoud

Google hanteert hierbij het EEAT-principe.

  • Experience – Om betrouwbaar te zijn, moet je als websitebeheerder of auteur noodzakelijke kennis en first hand ervaring voorleggen over het onderwerp van je site.
  • Expertise – Deel expertise met de content die je op je website plaatst. Het is belangrijk dat er een sterke inhoudelijke informatie te vinden is. Google kijkt namelijk of de content aansluit bij de zoekintentie van een gebruiker.
  • Authoritativeness – Iedereen kan zich een expert noemen, maar zodra je door andere experten wordt gezien als de bron van kennis voor relevante onderwerpen, ben je een autoriteit. Relevante backlinks met hoge domeinautoriteit helpen daarbij.
  • Trustworthiness – Trust of vertrouwen is een indicator van hoe accuraat, eerlijk, veilig en betrouwbaar je webpagina of -site is. Een website die vertrouwd wordt, scoort beter in Google. Deze indicator vat de drie voorgaande samen.

Technisch aspect

Zorg voor een website met een logische, duidelijke structuur en snelle laadtijd. 

Autoriteit

Dit is het totaalplaatje en kan je enkel langzaam opbouwen aan de hand van interessante content, teaminfo en een transparante bedrijfswerking.

Welke keywords bestaan er?

De keyword research vormt de basis van je SEO-proof content. Hierin gaan we op zoek naar de meest gegooglede woorden binnen je branche. En dat doen we samen, tijdens de SEO-workshop. Zo ga je aan het einde buiten met een effectief plan van aanpak.

  • Branded – Je merknaam en baseline.
  • Lokaal – Architecten Vlaanderen.
  • Vragen – Heb ik een architect nodig?
  • Topical – Architecturale trends 2024.

Elke zoekterm wordt geanalyseerd aan de hand van zoekvolume en concurrentiescore.

Wat zit er nog in die SEO-workshop?

We leren je werken met de juiste tools en bezorgen je een checklist om SEO-proof content te leren schrijven. We gaan ook samen op zoek naar relevante content voor jouw business.

Actie na de workshop

Op het einde van de workshop boden we de guys van Max Luciano Geldof een concreet en duidelijk plan – zeg maar handleiding – waarmee ze onmiddellijk gas konden geven.

Na de workshop zijn we twee weken lang beschikbaar om een eventueel spervuur aan bijkomende vragen te beantwoorden. En zo ben je helemaal klaar om je SEO-project te lanceren.

Besluit

90% van de aankopen van je service of product gebeurt online. Zorg er daarom voor dat je website netjes op punt staat. Studio HIT helpt je hierbij met een klein of groot onderhoud. Of neem even onze twaalf tips om je SEO-skills te optimaliseren door.

Keep in mind, niemand kijkt ooit op de tweede pagina van Google.

Vragen? Vul onderstaand contactformulier in en we bekijken hoe we jou kunnen helpen. Tot snel, Studio HIT.