fbpx

SEO-copywriting, c’est quoi ça?

SEO – wat voor beest is dat? SEO staat voor Search Engine Optimization. Een proces om meer organisch en dus gratis (!) verkeer naar jouw website te lokken. Bij SEO-copywriting schrijf je dus wervende teksten voor je website om hoger in de ranking te verschijnen in zoekmachines zoals Google. Aha!

Very interesting dus! Maar, er zitten ook addertjes onder het gras. Zo is het belangrijk dat je vlotte zinnen schrijft die een samenhangend geheel vormen. Geen zin waarin je vijf keer hetzelfde woord vermeldt.

Je SEO optimaliseren? Je krijgt van ons zomaar 12 tips om je website snel en eenvoudig naar número uno te krijgen.

12 tips om je SEO-copywriting skills te optimaliseren

  1. Start met een grondige keyword research. De juiste woorden gebruiken is cruciaal.
  2. Zorg voor een sterke, pakkende titel op elke pagina. Maak gebruik van H1, H2 en H3 voor je titels, zo weet Google bij het crawlen van je website meteen waar het over gaat. Check!
  3. Gebruik de juiste trefwoorden uit je keyword research. Elke pagina heeft een uniek trefwoord dat vaker aan bod komt. Strategisch spelen met woorden, daar draait het om.
  4. Maak je tekst schermvriendelijk. Lees je een tekst op het internet, dan ga je eerst scannen alvorens te lezen. Schrijf daarom korte paragrafen met duidelijke tussentitels
  5. Zorg voor een duidelijke url. Geen url die overloopt van de &-! en 54946 dus.
  6.  Zorg voor een aantrekkelijke metatitel en –beschrijving. Uiterst belangrijk om je SEO te optimaliseren.
  7. Gebruik opsommingen en zet belangrijke woorden in het vet.
  8. Wanneer je verschillende diensten aanbiedt, wil je met elke dienst afzonderlijk hoog staan in Google. Maak daarvoor verschillende pagina’s aan op je website en work your SEO-copywriting skills.
  9. Think local! Google plaatst lokale websites hoger, denk dus ook aan lokale SEO en voeg in je teksten de plaatsen toe waar je actief bent.
  10. Zorg voor een alt-tekst bij je afbeeldingen. Verwerk een zoekwoord in de beschrijving van je afbeelding, dan neemt Google die mee op.
  11. Maak gebruik van synoniemen. Zoekmachines weten welke woorden dezelfde betekenis hebben of aan elkaar gerelateerd zijn.
  12. Vermijd een passieve of lijdende vorm. Gebruik geen vijf werkwoorden in een zin en al zeker geen misschien of wellicht. Klare taal is belangrijk!

Bonus

Minder belangrijk voor SEO, maar oh zo veel aangenamer om te lezen: gebruik consequent de je– of u-vorm.

SEO-copywriting

Vergeet niet dat SEO-copywriting een werk van lange adem is. Je statistieken zullen niet van vandaag op morgen de lucht in gaan wanneer je je website optimaliseert. Dat wil niet zeggen dat het de moeite niet loont.

Geen zin om dat allemaal zelf te doen? Vraag dan nu je offerte aan voor de SEO-optimalisatie van jouw website.

  • Daarmee is jouw website volledig SEO-proof.
  • Beter vindbaar in Google.
  • Vrij van taalfouten.
  • Vlotjes geschreven en makkelijk leesbaar.