SEO Copywriting – c’est quoi ça?

SEO – wat voor beest is dat? SEO staat voor Search Engine Optimization. Een proces om meer organisch en dus gratis (!) verkeer naar jouw website te lokken. Het zorgt er daarnaast ook voor dat je hoger in de ranking verschijnt in zoekmachines zoals Google.

Als dat niet mooi meegenomen is! Een grondige keyword research zorgt ervoor dat je op de juiste manier aan de slag kan. Maar, er zitten ook addertjes onder het gras. Zo is het belangrijk dat je vlotte zinnen schrijft die een samenhangend geheel vormen. Geen zin waarin je dus vijf keer hetzelfde woord vermeldt.

Je krijgt van mij zomaar 11 tips om je website snel en eenvoudig te optimaliseren.

11 tips om je website SEO-proof te maken

  1.  Zorg voor een sterke, pakkende titel op elke pagina.
  2. Gebruik de juiste trefwoorden. Elke pagina heeft een uniek trefwoord dat vaker aan bod komt.
  3. Maak je tekst schermvriendelijk. Lees je een tekst op het internet, dan ga je eerst scannen alvorens te lezen. Schrijf daarom korte paragrafen met duidelijke tussentitels.
  4. Zorg voor een duidelijke url. Geen url die overloopt van de &-! en 54946 dus.
  5.  Zorg voor een aantrekkelijke metatitel en –beschrijving.
  6. Gebruik opsommingen en zet belangrijke woorden in het vet.
  7. Wanneer je verschillende diensten aanbiedt, wil je met elke dienst afzonderlijk hoog staan in Google. Maak daarvoor verschillende pagina’s aan op je website. 
  8. Think local! Google plaatst lokale websites hoger, denk dus ook aan lokale SEO en voeg in je teksten de plaatsen toe waar je actief bent.
  9. Zorg voor een alt-tekst bij je afbeeldingen. Verwerk een zoekwoord in de beschrijving van je afbeelding, dan neemt Google die mee op.
  10. Maak gebruik van synoniemen. Zoekmachines weten welke woorden dezelfde betekenis hebben of aan elkaar gerelateerd zijn.
  11. Vermijd een passieve of lijdende vorm. Gebruik geen vijf werkwoorden in een zin en al zeker geen misschien of wellichtKlare taal is belangrijk!

Bonus

Minder belangrijk voor SEO, maar oh zo veel aangenamer om te lezen: gebruik consequent de je– of u-vorm.

Copywriting

Vergeet niet dat SEO een werk van lange adem is. Je statistieken zullen niet van vandaag op morgen de lucht in gaan wanneer je je website optimaliseert. Dat wil niet zeggen dat het de moeite niet loont.

Geen zin om dat allemaal zelf te doen? Vraag dan nu je offerte aan voor de SEO-optimalisatie van jouw website.

  • Daarmee is jouw website volledig SEO-proof.
  • Beter vindbaar in Google.
  • Vrij van taalfouten.
  • Vlotjes geschreven en makkelijk leesbaar.