Och, het is maar een blog.

Blogs maken een belangrijk deel uit van je marketing game. Maar hoe ga je nu te werk om ervoor te zorgen dat je doelgroep deze ook daadwerkelijk lezen. We overlopen een vijftal tips waarmee je het verkeer naar je blogs instant de hoogte injaagt.

Strategische content

De eerste stap is vanzelfsprekend, selecteer betere content. Kwalitatiever, strategischer en doelgerichter. De beste content speelt in op de noden van je doelgroep. Analyseer daarom grondig wie je doelgroep is en wat er leeft. Enkele richtlijnen.

  • Zorg voor tijdloze onderwerpen.
  • Catchy titels zijn een must. Zonder een triggerende titel leest je doelgroep nooit verder.
  • Integreer je blogposts in een nieuwsbrief.

Keywords

Zonder onpoint SEO geen optimaal verkeer. Wees daarom niet bang voor keywords maar vermijd keyword stuffing. De competitie voor keywords is keihard, focus daarom op long tail keywords van minimum drie keywords. Om long tail keywords te vinden gebruik je Google. Filter op hoog zoekvolume en lage competitie. Bingo!

Podium

Een blog is waardevolle content voor je sociale media, het online podium bij uitstek. Elk kanaal heeft zijn specifieke doelgroep dus deel je blog doelgericht. Vraag je volgers ook je blogs te delen. Niets te verliezen!

Make-up

Soigneer je lezer met visuele make-up. Dit zijn de belangrijkste tips. 

  • Sterke titels en tussentitels begeleiden de lezer door de blog.
  • Werk met duidelijke alinea’s.
  • Breek de tekst met visuals.
  • Kernwoorden in het vet.
  • Maak je zinnen niet te lang.
  • Vermijd moeilijke woorden. 
  • Gebruik opsommingen.

Website

Zorg voor vlot mobiel gebruik en vermijd een lage laadsnelheid. Dit is makkelijk te checken met de Google Page Speed Insights tool. 

Volg deze eenvoudige vuistregels om jouw dierbare blogs het podium te geven dat ze verdienen. 

Plankenkoorts?