12 content pillars voor een strakke online marketingstrategie

Social media management

Content buckets, categories of pillars zijn rubrieken of thema’s die de basis van je sociale media vormen. Ze zorgen voor een consistent framework ter ondersteuning van je social media marketing. Geen gepost meer om zomaar iets te posten maar strategisch onderbouwde, boeiende en relevante content die in dezelfde lijn ligt met de waarden, tone of voice en het doel van je bedrijf.

Meet the team

Stel jezelf en je team voor. Iedereen houdt van content met een persoonlijke aanpak en is nieuwsgierig naar de gezichten achter een bedrijf. Resultaat? Een nauwere betrokkenheid van de klant. Een klant die voelt dat hij of zij wordt meegenomen in het bedrijfsverhaal zal uitgroeien tot een trouwere klant.

New collection

Stel je nieuwe producten of diensten voor op je sociale media kanalen en toon potentiële klanten wat je precies doet. Hoe duidelijker je content toont wat je doet, hoe meer kans je potentiële klanten over de brug komen. Transparantie troef!

Everyday counts

Koppel een bepaalde dag aan een relevant thema en baseer hierop je content. Heb je een burger restaurant? Dan kijken wij alvast uit naar de vettige vrijdag-rubriek.

In progress

Je toont hoe je producten of diensten tot stand komen. En zo komt opnieuw je transparantie naar voren als positieve factor voor klantenbinding. Een marketing agency kan bijvoorbeeld tonen hoe ze van intake tot eindresultaat geraakt zijn en de strategie achter dit verhaal tonen.

Behind the scenes

Hoe verloopt jouw typische dag? Voor veel mensen is dit een eyeopener. Geen geheimen of mysterieuze vraagtekens maar openheid en duidelijkheid over de manier van werken. Want veel mensen hebben geen flauw benul wat er allemaal bij je job komt kijken. Boeiende content zorgt voor een verhoogde vertrouwensband.

Tips & tricks

Deel je kennis en vergroot zo je aanzien als thought leader. Het aanzien van je onderneming kan een flinke boost krijgen door ervaring en kennis te bewijzen en te delen. Slechts een van de zovele voordelen van sociale media.

On the blog

Deel je nieuwste blog over de nieuwste sociale media trends en nodig je volgers uit verder te lezen op je website.  Een blog is niet alleen interessante content voor je SEO maar ook voor je positie als expert in het vak.

Back to

Nostalgie werkt altijd. Geef je volgers een kijk in het verleden en toon de positieve transformatie van je bedrijf. Achter elke onderneming gaat hard werk schuil en dat is altijd een mooie basis voor engagerende content.

Question of the week

Beantwoord elke week een vraag van je volgers. Zo leer je wat leeft en ga je rechtstreeks het gesprek aan. Een op en top persoonlijke aanpak die werkt voor elke sociale media campagne.

Top topicals

Speel in op de actualiteit met originele topics en sociale media trends. Check onze top topicals kalender waarin per maand alle belangrijke, klassieke en originele dagen worden uitgelicht. Frisse en originele content gegarandeerd.

What’s in it for you?

Een mooi overzicht van je aanbod in de kijker. Het is niet altijd even duidelijk wat een onderneming precies aanbiedt. Een copywriting agency bijvoorbeeld biedt copy aan… Ok, maar wat houdt dat precies in? Er bestaat copy voor websites, socials, blogs, scripts, podcasts, nieuwsbrieven,… Dit kan dan mooi worden toegelicht om makkelijker klanten aan te trekken.

Wat als?

Stel je volgers een vraag. Gebruik deze informatie ter ondersteuning van je online marketing plan. Leer je volgers kennen en begrijpen.

Download

Jouw 12 content pillars

12 content pillars
Voornaam
Achternaam

Andere interessante informatie voor het finetunen van je content.

Who we are

Studio HIT is een copywriting agency dat teksten schrijft. Teksten voor elke drager, that is.Wie nood heeft aan een nieuwe website, blogs, sociale media, … het geschreven woord, geschreven content.

Studio HIT is speels. Onze communicatie is helder en we houden van een vleugje humor.Een persoonlijke touch, een raakvlak met de klant. Daar gaan we altijd naar op zoek.